Det där gick ju bra...Valborgssummering

Syftar på det förra inlägget. Som nysponsrad bloggare tackar jag för spotify-kontot. Det här verkar ju löna sig. Snart sitter det väl ungefär 50 laxar på kontot i månaden oxå. Vore inte fel. Skulle så ske kan nästan tänka mig att sälja min själ till Gud och hans anhang. Kanske även skriva flera inlägg per dag. Får nog börja marknadsföra den här bloggen lite kanske. Börjar med att hjälpa en bror som skriver lite mer frekvent. Kolla in jonasmustasch.blogg.se.

Nog om det. Valborg. Det har som sagt varit långhelg. Inte för mig dock då jag numera både praktiserar och jobbar. Riktigt fräscht. Man hinner dock fortfarande med sitt favoritintresse. Konsumera alkohol. Det hela började i torsdags med lite affischering. Riktigt skönt praktikjobb. Jag lyckades få med mig en assistent på detta för att kunna gå på det tidigare. Det va ju minst 36 grader ute och då blir man ju törstig.

I alla fall, efter att ha slängt upp ett gäng affischer för Existensminimum(för övrigt världens bästa musik just nu, live ska vi inte ens snacka) bar det av till Evas Palay för en kaffe och lite tilltugg. Kaffe är jävligt överskattat i värmen, men kände mig lite trött och ville inte att kvällen skulle sluta för tidigt. Sedan vidare till Slottskogen. Antagligen Europas bästa skog med de snyggaste skogsråerna.

Väl i Slottskogen mötte vi upp med min gamle Chamonix-vän som jag inte träffat på sju-åtta år. Han hade varit förutseende och fixat brassestolar. Med en halv flaska rosé(från förra helgen) och en massa annan go läsk började det eskalera. Vidare till Bitter där vi blev bjudna på daqeuri(hmm,, konstig stavning) och shots. Detta eftersom vi e så snygga och väluppfostrade. Efter lite gott snack om bajs drog vi vidare till Magnus o Magnus.

Här va det fullt med folk. Det kindpussades med GBGgräddan av indie och man börjar känna att man kommit upp sig. Tyvärr började min bästa kamrat slockna av och se något hängig ut. Efter att jag sprungit som en gasell med vatten fick han för sig att lämna mig. Och eftersom jag tröttnat på övrigt sällskap ungefär samtidigt som Youghurt ringde och bad mig komma till nivå lämnade även jag stället. Här stannade vi inte länge. Inte lätt när man blivit skimmad och endast gick ut med lite kontanter på fickan. Sådana har ju en tendens att försvinna fort. Vi beslutade oss för att gå ut och möta upp två tjejer vid Orgia. Men när vi kom dit hade den ena redan blivit nekad. Tjejer har tydligen svårare en killar att hålla sig nyktra på valborg. Så det blev hemgång till den andras säng. Och det va ju faktiskt trevligt. Och allt detta skedde utan mustasch. Nästan så man får börja odla till hösten igen. För det här verkar ju gå bra.

Tack och hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0